طراحی سایت فروشگاهی
اگر بخواهیم به شکل ساده ای به این دو سوال پاسخ دهیم، ابتدا باید بگوییم که سایت چیست؟ همه ما با شبکه اینترنت آشنایی داریم و حداقل به صورت روزانه به آن مراجعه کرده و از مطالب و محتوای داخل آن بهره می بریم. یک سایت، فضایی در شبکه اینترنت است که با استفاده از آدرس دامنه، می توان به آن فضا دسترسی داشت. سایت ها انواع مختلفی دارند که با توجه به هدف راه اندازی آن ها، امکانات، رابط کاربری و همینطور اینکه با چه خصوصیات و ویژگی هایی در اختیار کاربران قرار میگیرند، متفاوت خواهند بود.


اما چرا به سایت نیاز داریم؟
اگر بخواهیم به شکل ساده ای به این دو سوال پاسخ دهیم، ابتدا باید بگوییم که سایت چیست؟ همه ما با شبکه اینترنت آشنایی داریم و حداقل به صورت روزانه به آن مراجعه کرده و از مطالب و محتوای داخل آن بهره می بریم. یک سایت، فضایی در شبکه اینترنت است که با استفاده از آدرس دامنه، می توان به آن فضا دسترسی داشت. سایت ها انواع مختلفی دارند که با توجه به هدف راه اندازی آن ها، امکانات، رابط کاربری و همینطور اینکه با چه خصوصیات و ویژگی هایی در اختیار کاربران قرار میگیرند، متفاوت خواهند بود.
سایت فروشگاهی چیست؟
به نوع خاصی از سایت که از طریق آن بتوان تمام پروسه و روند فروش را به شکل آنلاین مدیریت کرده و محصولات در اختیار مشتریان قرار گرفته و مشتریان بتوانند محصولات مورد نظر خود را انتخاب، بررسی و خریداری کنند.
در وبسایت های فروشگاهی، کاربران می بایست بتوانند پرداخت وجوه خود را به شکل آنلاین انجام داده و همینطور، بسته به نیازشان و موقعیت محلیشان نسبت به دریافت محصولات خود اقدام کنند

یک وب سایت فروشگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مدیریت محصولات
در سایت های فروشگاهی، می بایست امکان فروش محصولات فیزیکی، محصولات مجازی و محصولات دانلودی و فایل وجود داشته باشد.

پرداخت آنلاین
اتصال به درگاه پرداخت های بانکی معتبر و امن به منظور دریافت وجه از مشتریان، یکی از خصوصیات اصلی و مهم فروشگاه های آنلاین می باشد.

مدیریت سفارشات
مالکان سایت های فروشگاهی، می بایست این امکان را داشته باشند تا بتوانند سفارش های ثبت شده توسط مشتریان را مدیریت کرده و همینطور، پروسه اجرایی هر سفارش را مدیریت و کنترل کنند.

مدیریت کد های تخفیف
در سایت های فروشگاهی، می بایست امکان فروش محصولات فیزیکی، محصولات مجازی و محصولات دانلودی و فایل وجود داشته باشد.

قابلیت چند فروشندگی
برخی از فروشگاه های آنلاین، این امکان را در اختیار همکاران خود می گذارند تا آن ها نیز بتوانند محصولات خود را در فروشگاه برای فروش گذاشته و مالک فروشگاه، از فروش همکاران، کمیسیون مشخصی دریافت می کند.

جستجوی پیشرفته و فیلترگذاری
کاربران می بایست بتوانند در سایت و هنگام جستجوی محصولات مورد نظر، نسبت به فیلترگذاری و جستجوی دقیق بین محصولات اقدام نمایند. این کار کمک می کند تا کاربران انتخاب دقیقتری داشته و همینطور محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.
فروشگاه آنلاین، دغدغه ای برای کسب و کار های سنتی
اکثر کسب و کار های قدیمی، نسبت به راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و ارائه محصولات خود از طریق فروشگاه، دچار تردید هستند. داشتن یک فروشگاه آنلاین، مزایای فراوانی را برای کسب و کار به همراه خواهد داشت.
اگر بخواهیم چند مورد از معایب فروشگاه های سنتی را بررسی کنیم، می توانیم به موار زیر اشاره کنیم:
- فروشگاه فیزیکی، محدود به یک محله و محدوده جغرافیایی می باشد.
- امکان دسترسی و خرید محصولات فروشگاه، به صورت حضوری و در موارد معدود به شکل تلفنی می باشد.
- پرداخت وجه به صورت نقدی و یا از طریق کارت خوان بوده و مشکلاتی را نیز به همراه دارد.
- امکان بازاریابی و تبلیغات برای فروشگاه های فیزیکی، محدود تر از فروشگاه های آنلاین است.
البته مشکلات و محدودیت های دیگری نیز در فروشگاه های فیزیکی وجود دارد ولی مهم ترین و اصلی ترین مشکل آن، محدود بودن به یک محدوده جغرافیایی است. در فروشگاه های آنلاین، شما با توجه به نوع سرویس و محصولات خود، به استان و نهایتا تمام کشور محدود می شوید، اما در فروشگاه های فیزیکی، به محله ای که فروشگاه در آن دایر است. البته در نوع خاصی از فروشگاه های آنلاین، محصولات به شکل جهانی نیز قابل ارائه هستند.
حالت چند فروشندگی به چه چیزی اشاره دارد؟
حتما شما به بازارچه ها و یا مجتمع های فروشگاهی مراجعه کرده اید. در این مجتمع های فروشگاهی، شخصی مجتمع و ساختمان را ایجاد کرده و زیربنای لازم برای کنار هم قرار گرفتن چند فروشنده و فروش محصولات را انجام داده است و فروشنده ها، با اجاره یک فروشگاه، محصولات خود را به فروش می رسانند. هزینه ای که هر فروشنده به مالک مجتمع پرداخت می کند، اجاره فضایی است که از آن برای فروش محصولات خود استفاده می کند.
حال در نظر بگیرید که شما، فروشگاه آنلاین خود را به عنوان یک مجتمع تجاری راه اندازی کرده اید، حال می توانید به سایر فروشنده ها نیز این امکان را بدهید تا محصولات خود را در فروشگاه شما برای فروش قرار دهند و با توجه به اینکه رصد کردن سفارشات در این فروشگاه امکان پذیر است، شما می توانید با فروشنده های فعال در فروشگاه، برای محاسبات مالی به دو روش پرداخت هزینه ثابت و یا کمیسیون بر روی فروش محصولات به توافق رسیده و اجازه فروش محصولات را نیز به آن ها بدهید.
این کار، یک معامله برد برد است. چرا که فروشنده ها نیازی ندارند تا به صورت جداگانه ای برای خود، فروشگاه آنلاینی را راه اندازی کنند و شما نیز امکان اضافه کردن محصولات دیگری را نیز در فروشگاه خودتان دارید و از فروش محصولاتی که خودتان ندارید، کسب درآمد خواهید داشت.

فرم ثبت درخواست

وبلاگ