روابط عمومی چیست ؟
برای پاسخ به این سوال باید بدانیم تعریف تعریف روابط عمومی چیست و عموماً به چه چیزی اطلاق می شود. یکی از عناصر مهم و تاثیر گذار در پیشرفت های اقتصادی،سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی فن آوری ارتباطات و به زبان ساده تر روابط عمومی به مثابه کلیه علوم ارتباطی و تبلیغاتی است. با پیشرفت این فن آوری به راحتی می توان تاثیر گذاری تمامی گفتمان های مذکور را دوچندان کرد. حال سوال اینجاست تعاریف اشتباه در روابط عمومی امروزه چیست و روابط عمومی کاربردی در دنیای مدرن به چه معناست؟



چرا روابط عمومی مهم است
چیستی روابط عمومی

اهمیت روابط عمومی زمانی مشخص می شود که مدیران درک کنند اقناع و جذب رضایت مشتری و مخاطب مهمترین عامل پیشرفت در کنار کیفیت محصول و خدمات ارائه شده است. اما چرا برخی از نهادها و شرکت ها با وجود کیفیت مناسب خدمات و محصول جایگاهی در رتبه های برتر اقتصادی در طیف خود ندارند؟ جواب ساده است چون اهمیت روابط عمومی را درک نکرده اند. بعضی از آنها روابط عمومی را یک واحد بنر چسبان و تبعید گاه برای افرادی می دانند که انگیزه و سواد کافی در پست های دیگر را ندارند و در واقع با تحمیل کردن ایشان به روابط عمومی ، عکاسی و نصب آگهی های تبریک و تسلیت را یک فرصت تحقیر برای او می دانند. بعضی از مدیران سازمان ها درکی از رسانه و مخاطب ندارند و روزمرگی و توجه به تقویم و عکاسی پرتره از مدیر در جلسات را به عنوان وظایف اداری یک کارشناس روابط عمومی می دانند.
خدمات روابط عمومی پیارینو

چیستی برندینگ
برندسازی هدف غایی هر روابط عمومی است. تمامی فعالیت های واحد روابط عمومی در جهت ارتباط سازی، افکارسنجی، مدیریت رسانه، تولید محتوا و پاسخ به مخاطبان و مشتریان با هدف برندینگ انجام می شود. برند به تصویر ذهنی مخاطب یا مشتری از سازمان یا کسب و کار شما گفته می شود. از همین رو یک مدیر روابط عمومی باید تلاش کند که جایگاه برند را در اذهان عمومی رشد دهد. روابط عمومی امروز یک دنیای بسیار متفاوت نسبت به انچه در گذشته شناخته می شد، مطرح است، پس به عنوان یک مدیردر سازمان یا کسب و کار باید به این نکته توجه داشته باشید که هر آنچه روابط عمومی خود را تقویت کنید، این واحد تا چند برابر برند شما را توسعه خواهد داد.